MUZIKANT KRÁLÍČEK
Muzikant Králíček je umělecký pseudonym hudebního sólisty, filmového režiséra Petra Marka (UNARCLUB, DEKADENTNÍ DIVADLO
BERUŠKA, KAKADUO).
Od roku 1994 pod ním natočil jedenáct řadových alb: KRÁLÍČEK (1994), TOTALITA
(1995), ABSURDITAT (1995), VESELÁ KOPA (1996), LÁSKA
(1997), NOVÉ ZPRÁVY (1998), VŠECHNY UPŘÍMNÝ SLOVA (1998), KRÁLÍČEK PLAYS THE SCALDERS (2000), MACHO (2001), EMOTÝL (2002), PŘEDSEDA (2023), dále dvě EP: KRÁLÍČEK AND MUSICGROUP PEEL SESSION (2002) a MŮJ PRST NENÍ ZOOMOVÝ (2002), dvě kompilace raritních nahrávek INTELIGENT (1995) a INTELIGENT II (2003) a hudbu k filmům NÁROD SOBĚ (2001) a MISTŘI (2004). Kromě toho vyšel výběr THE BEST OF KRÁLÍČEK (Bandcamp)
ve třech různých vydáních (1998/2003/2015).
Na jeho nahrávkách převládají
elektrofonické nástroje, nebojí se však ani akustických experimentů:
housle, tahací i foukací harmonika, trumpeta... Většina jeho skladeb je
uměleckou poctou, holdem nejrůznějším oblíbeným i nenáviděným hudebním
stylům, které muzikant absorbuje a dekomponuje překrucováním v nový
význam. Díky tomu v jeho tvorbě najdeme jak skladby folkového ražení, tak
elektropop i kytarový hardcore. Převládá však alternativní rockpop. Texty
jeho skladeb se od původního dadaismu dostaly přes experimentování se
složitými metaforami k po měrně srozumitelné jedno duchosti.
1. když bychom měli
sestoupit ke kořenům, musíme zajít poměrně hluboko: V roce 1986 natáčí
Petr Marek se spolužákem z šesté třídy Liborem Hanušem domácí nahrávku
"Pjentáku, ty ptáku náš" a duo pokračuje o rok později již známějším
"Županem v záchodě". První pokus o regulérní vystupování se uskutečňuje v
roce 1988, kdy s bubení kem Jiřím Nezhybou zaklá dají revivalovou kapelu
SAVAREZ. Ta ovšem nakonec nikdy nevystoupila. Přes krátký pokus s
projektem REQUIEM (Marek - kytara, Nezhyba - bicí, Pavel Martínek -
klávesy) se definitivně prosazuje až duo THE SCALDERS - Marek a
Nezhyba. Sestava i způsob práce se ustalují a THE SCALDERS spolu v
rozmezí let 1988 - 91 nahrají osm řadových alb: PAŘIČI (88), LEV (89),
MUŽÍK (89), IV. (90), SOCIALISTICKÁ (90), RUDOLF A ADOLF (90), ALOIS (91)
a VOJÁCI (91). V té době jsou již oba hudebníci členy revivalových BASTARD
a s repertoárem PINK FLOYD objíždějí Moravu. Dňležité však je, že THE SCALDERS prakticky od
začátku působí pod záštitou UNARCLUBU, hranického
kulturního sdružení, jehož jsou Marek s Nezhybou zakládajícími členy. Hudební těleso UNARCLUB
totiž v roce 1991 začíná natáčet (především v autorském tandemu Petr Ma
rek - Jiří Nebeský, pozdějším
undergroundovém duu DOKTOR A DEMENT, později přejmenovaném na KAKADUO) CHOBOTNICI NA KRAJI
MĚSTA.
To přispívá k přeskupení tvůrčích sil: THE SCALDERS vlastně
zanikají, LP vychází 1992, kdy už jsou natočeny první nahrávky KAKADUA. Všichni - Marek,
Nebeský i Nezhyba mají po maturitách a jejich cesty se částečně
rozcházejí. Skupina KAKADUO ovšem v té době s
vervou pracuje, neboť nezaměstnaný Nebeský vybíjí svůj pocit
tvorbou.
Vznikají nahrávky DON
BASS (93), HALÓ, TADY SVĚDOMÍ (92), ČISTÁ RASA (93), JEŠTĚ JE ČAS (93),
MEČOUN (94 a EROTIK (94). Teprve v této době se Petr Marek osamostatňuje a
natáčí první sólovou nahrávku pod novým uměleckým jménem.
2. Albem
KRÁLÍČEK nás provází symbolická postava zvířecího muzikanta, který na nás
"bude čekat každé léto" a jehož nabídka slušného života "stále platí".
Dala by se jednoduše vystopovat paralela s křesťanskou symbolikou přícho
du Krále. Náš muzikant je ovšem jen takový menší "Králíček", praktická
všední aplikace nadějné věrouky. (Na ostatních albech již nebude
stanovisko tak jasně vytýčeno, spíš se bude zpívat o střídavých vítěz
stvích dobrého i zlého, přičemž bude autor stranit jakési naplněné
symbióze: "zlé věci mám rád / jsou dobrý základ pro dobré").
Album je rozděleno na dvě
části. První z nich, tak zvaná ŘÍŠE HLUPÉHO, je jakýmsi logickým
pokračováním práce s Nebeským v undergroundovém duu: je "pomstou hudbě i
slovu". Textové i muzikální dada. Záměrně "hloupá aranžmá", schválně
rozladěné nástroje a nedomrlý zpěv (který se posléze stane jednou z
hlavních KRÁLÍČKOVÝCH deviz). Druhá strana, ŘÍŠE MOUDRÉHO, ovšem již
prozrazuje touhu sólisty předvést, že také "něco umí". Proto se na ní
objevuje několik standardních rockových nahrávek (které budou později
tvořit druhou, bonusovou stranu kazetové verze alba TOTALITA, neboť po
rozebrání malého nákladu prvního LP nikdy nebyla vydána reedice).
3. Další kapitolou je TOTALI
TA, první průlomové album MUZIKANTA KRÁLÍČKA, jak se nechává Marek
oficiálně titulovat. Jeho komerční úspěch se dá přisoudit hutnému zvuku a
různorodosti jednotlivých skladeb. Objevuje se první velký hit: Záchodem prochází zpěv a
hned za ním Hnátový dům a Totalita. Jsou natočeny videoklipy.
Mezitím KRÁLÍČEK pomáhá na
svět sólovému LP Jiřího Nebeského
alias GROŠÁKA. Jeho vlastní, třetí deska, přichází na trh o půl roku
později, je výrazně rocková a všechny texty jsou v němčině. Její celý
název zní ABSURDITAT - DAS DEUTSCHE ALBUM a jde o první zvukově i atmosfé
ricky zcela kompaktní album MUZIKANTA KRÁLÍČKA.
V přetlaku kolem
této LP vziklo bokem mnoho další hudby, což mělo za důsledek brzké vydání
kazety rarit INTELIGENT, obsahující kromě toho navíc hudbu k taneční show
umělce Nebeského alias GROŠÁKA (KRÁLÍČEK
již předtím natočil na zakázku hudbu k výstavě FANTOMAS, pořádané UNARCLUBEM).
4. Skutečně
přelomovou nahrávkou je ale zcela jistě VESELÁ KOPA, vydaná v zimě 1996.
Bezmála všechny skladby na ní se staly kultovními hity a je to také LP,
která má zatím největší zastoupení na výběru THE BEST OF... (stáhnout album) Zároveň
zde vrcholí KRÁLÍČKOVY textové experimenty. Píseň sama v sobě buduje
vlastní metafory, které rovnou nabourává a nahrazuje novými.
Odklonem od toho
bude následující počin: LÁSKA je textově jednoduchá, nebývalé vyrovnaná,
kultivovaná a klidná deska. Hudební efektnost, typická pro předchozí al
ba, ustupuje ve prospěch srozumitelnosti výpovědi. Sdělením zřejmě
tehdejší vrchol KRÁLÍČKOVY TVORBY.
5. NOVÉ ZPRÁVY vycházejí v roce 1998. Hudebně jsou návratem k pestrosti (a efektnosti)
TOTALITY nebo VESELÉ KOPY. Texty naštěstí zůstávají srozumitelné, i když
často se vrací parodický ozón prvotních muzikantových vy
právěnek.
Pro KRÁLÍČKA neobvykle však v srpnu 1998 vznikla přes
noc improvizovaná nahrávka, která se zřejmě stane dalším, tedy již devátým
řadovým albem muzikanta. Její prozatímní název zní VŠECHNY UPŘÍMNÝ
SLOVA.Kromě toho vydal muzikant výběrové album THE BEST OF KRÁLÍČEK (stáhnout album),
ohodnocené hudebním publicistou Pavlem Klusákem jako nejlepší album roku
1998.
A konečně - v březnu 2000 vychází album Králíčkových coververzí největších hitů někdejších THE SCALDERS pod názvem KRÁLÍČEK PLAYS THE SCALDERS. Přibližně šedesátiminutová nahrávka obsahuje nejrůznější nové úpravy starých písní (před každou novou verzí jako bonbónek uslyšíte i kratinký úryvek z té původní): některé poměrně věrně, avšak technicky kvalitněji, zkopírované (Mužík), jiné ve zcela překvapivých kabátech (Pažout). Hudebně v celém Králíčkově rozpětí od pop-punku po elektronický experiment.
A jakoby toho nebylo málo, přichází nový experiment. 25. února 2001 se muzikant budí ve čtyři hodiny ráno, aby do desíti dopoledne otextoval a natočil celé nové album. Jeho název je MACHO a bylo natočeno ultraakusticky v ulicích Hranic na Moravě. Králíček zpíval u roury, u náklaďáku, nad dálnicí, v trafice, v hospodě za zvuku herních automatů i v hale místního zámku. Čtyřiačtyřicet minut, patnáct tracků. Album obsahuje mimojiné i rozhovor s policií a celé se nese ve všeobjímajícím duchu. Texty jsou experimentální, navazují spíš na tvorbu muzikantova domovského Dekadentního divadla Beruška.
V září 2001 začíná natáčení celovečerního filmu Jana Gogoly ml. podle scénáře Pavla Klusáka s pracovním názvem NÁROD SOBĚ, v jedné z jehož epizod vystoupí hudební těleso UNARCLUB/DEKADENTNÍ DIVADLO BERUŠKA mimojiné s produkcí Králíčkovy písně Nazdar jídlo! Ahoj pití! Dále se ve filmu objeví muzikantovy skladby skladby Lžičky a Lásko neber! Všechny v nových verzích, v písni Lásko, neber! si s Králíčkem zazpívala zpěvačka Jana Kratochvílová.
Začátkem července 2002 se muzikant opět zavírá do studia, aby po osmnácti dnech vyšel s novou kolekcí třinácti songů pod názvem EMOTÝL. Jedná se po čtyřech letech (od alba NOV… ZPRÁVY) o novou původní tvorbu s plným nástrojovým obsazením. A to je narozdíl od NOV›CH ZPRÁV, kterým vládla elektronika, vesměs nečekaně akustické. Klávesové nástroje zaznívají jen ve třech skladbách, jejichž podklady již Králíček natočil dříve. Jinak se tu objevují akustické kytary, akordeon, housle, zobcová flétna, metalofon, mna druhé straně i sampler. Texty navazují v zadumanějším a lehce posmutnělém duchu na album LÁSKA - tedy intimní lyrika. Z nejsilnějších skladeb lze jmenovat píseň "Mezi námi..." a došlo i na coververzi oblíbené písně Miroslava ébirky Páčiš sa mi pod názvem Páči sa mi M. é..
STÁHNOUT ALBUM EMOTÝL
Kromě alba EMOTÝL však ze Studia síně The Scalders 2: Ložnice (Králíček se přesunul do vedlejší místnosti svého panelákového bytu) vychází i experimentální třicetiminutová ambientní skladba M⁄J PRST NENÍ ZOOMOV›, která vychází jako samostatný maxisingl. Kombinuje elektronický rytmus s reálnými zvuky a v závěru vzdává hold obdivované divadelní skupině XXXHX¥ XOX°XOXX použitím fragmentu záznamu její hry Lásky mezi kapkami krve 3.
Do třetice v létě 2002 připravil Králíček svým fanouškům živou nahrávku z londýnské PEEL SESSION, pořízenou tělesem KRÁLÍČEK AND MUSICGROUP. Singl obsahuje dvě anglicky zpívané písně v temném "gothic-rockovém" stylu: Speak / Is there anybody?
Roku 2003 vychází aktualizovaná reedice kompilace THE BEST OF KRÁLÍČEK (stáhnout album), doplněná o skladby z alb MACHO a EMOTÝL.
Zároveň vychází dlouho očekávaná nová kompilace raritních nahrávek Inteligent II (čtěte: "Inteligent druhý")
Začátkem roku 2004 se Králíček ujímá úkolu nového typu: vytvoří kompletní hudební doprovod k celovečernímu filmu Marka Najbrta MISTŘI, který má premiéru v dubnu 2004. Kromě scénické hudby je výdobytkem této práce také nová píseň Muzikanta Králíčka MISTŘI (JOSEF⁄V HIT). Soundtrack vyšel v rámci DVD kompletu jako samostatné audio CD.
V červnu 2004 pak usedá Králíček do studia spolu s Markétou Lisou a pod názvem ABC HNNAT nahrávají minimalistické elektronické album CHODBA.
Především je ale tento rok pro Muzikanta Králíčka obdobím přechodu do zcela elektronického světa. Hudebník nachází nové Studio Síně The Scalders přímo ve vypůjčeném počítači a začíná se věnovat virtuálnímu komponování. Během roku vzniká materiál, který na několika živých vystoupeních použije nová živě hrající hudební formace NÁBYTEK, vzešlá z tělesa UNARCLUB/DIVADLO BERUŠKA. Skupina hraje poloimprovizovaný temný elektro-clash ve složení: "Gauč" (Prokop Holoubek - baskytara, bicí, klávesy), "Skříň" (Petr Marek - elektronika, el. kytara), "Paravan" (Jiří Nezhyba - zpěv, bicí, klávesy) a "Konferenční stolek" (Jiří Nebeský - zpěv, kytary, hitmaker). Kapelu záhy opouští "Konferenční stolek" a jeho místo hitmakera v roce 2005 zapní "Stěhovák" (Gerard) a sám přejmenovává těleso na KRÁSNÝ STĚHOVÁK GERARD A SEXUÁLNÍ NÁBYTEK. Do hudby přicházejí prvky kytarového noise. Záhy seskupení posiluje "Polička" (Markéta Lisá - elektronika, saxofon) a přináší barové prvky. V této sestavě kapela vystoupila v rámci kolektivní improvizace divadelního LÁHOR/soundsystemu s názvem VYHLEDAT A ZNEŠKODNIT a záhy začíná koncertovat.
V roce 2005 kapela vydává živé album SOFA-ELEKTRO z nejvydařenějších koncertních nahrávek. Vypadá to, že vzniká první skutečně fungující živé hudební těleso UNARCLUBU.
Ukázky z alba k dispozici ZDE.
Tentýž rok ovšem vzniká ještě další hudební frakce, věnující se tentokrát ryze elektronické tvorbě, čemuž odpovídá název i samotný název - MIDI LIDI. Muzikant Králíček spojuje svůj hardware opět s Markétou Lisou (Kutya) a přizývají Prokopa Holoubka jako hudebního spoluhráče a Filipa Cenka, Magdalenu Hrubou a Jiřího Havlíčka jako videokolaborátory, jejichž spolupráce je zatím ve stadiu tichých úvah. Výsledky dua Králíček - Kutya jsou však již hudební i vizuální: Kutya se stává autorkou zvuků a Králíček jejich organizátorem. Skladby vycházející z mužské části tvůrčího tandemu jsou klasické electro, ženský přínos spočívá především v atmosférickém noise. Vzniká první hit, optimistická píseň LÁSKA, která je začátkem roku 2006 obohacena navíc videoklipem (vzniklým analogickým způsobem spolupráce: Kutya dodává videomateriál, Králíček zpracování).
Speciální kapitolou v Králíčkově tvorbě se stávají experimentální ambientní projekty. Po úspěšné "hudbě k mytí oken" MŮJ PRST NENÍ ZOOMOV› přichází EP s názvem THREE MANTRAS, přejatý ze stejnojmenného EP dua CABARET VOLTAIRE, což Králíček vysvětluje tím, že dlouho nemohl sehnat tuto nahrávku své oblíbené skupiny a tak si ji jednoduše nahrál sám. Dokonce i obal CD kopíruje artwork původního EP sheffieldské skupiny, tedy alespoň tak, jak si je Muzikant Králíček zapamatoval z někdejšího letmého setkání. Stejně jako album od CV obsahuje Králíčkova deska dvě skladby s názvy EASTERN MANTRA a WESTERN MANTRA, z nichž první se věnuje jemným atmosférickým plochám "skleněných" zvuků, generovaných mikrofonní zpětnou vazbou, a druhá staví na nekonečném rytmu kovových a dřevěných úderů.
Nový experimentální titul vzniká nečekanou cestou: Králíček je požádán o vytvoření části hudební stopy k celovečernímu filmu JEŠTĚ ŽIJU S VĚŠÁKEM, PLÁCAČKOU A ČEPICÍ z prostředí malého nádraží. Muzikant se úkolu ujímá během pobytu v motolské nemocnici a vytvoří půl druhé hodiny materiálu, jehož základem jsou reálné zvuky nádraží, vlaků kolejí atd. Záhadně ovšem materiál produkci filmu nedodá a na světě je nové album. V autorově tradici doplňování nesehnatelných nahrávek oblíbené skupiny pak tato deska získává název THE DRAIN TRAIN (opět podle CABARET VOLTAIRE).
ALBUM DRAIN TRAIN KE STAŽENÍ
Zvláštní novinkou je v roce 2005 vznik popového dua 2SINGLES, zaměřeného disco-macho směrem. Ve spolupráci s Jiřím Havelkou vytváří Králíček image dvojice láskou zklamaných správných kluků, jejichó dívky udělaly velkou chybu. "Dva osamělí" nahrávají rovnou "dva singly" s názvy RÁNY BOLÍ a KÁMO, HEJ!. Skupina má ambice oslovit mládež.
Začátkem roku 2006 proběhla zajímavá spolupráce Muzikanta Králíčka coby vokalisty na novém tracku brněnského dua SOUTHEAST.
Na dlouho posledním písňovým počinem se pak v tomtéž roce stane skladba Čeho se bát.
Králíček se odmlčí na bezmála deset let. V nich se Petr Marek věnuje skládání pod značkou skupiny MIDI LIDI a posléze MONIKINO KINO.
V roce 2015 vyjde vinylová verze alba THE BEST OF KRÁLÍČEK. Ale hlavně: hudební publicista Pavel Klusák nabídne Muzikantu Králíčkovi společný koncert s Jiřím Suchým. Králíček má být předkapelou. Kapelu ovšem nemá. Domluví se tedy s hudební skupinou Květy na tom, že po celých 20ti letech od poslecního pokusu o živé vystoupení, se pokusí znovu. A stane se to. Od té chvíle příležitostně koncertují jako nové těleso s novými verzemi Králíčkových písní.
Nečekaný vývoj nastane za jedné úplňkové noci roku 2022. Králíček zasedne ke svým hudebním přístrojům a během jedné noci vytvoří hudební základ pro 13 písní. Další úplňkovou noc využije k naspání textů. Začíná se rodit nové album. To vychází v březnu 2023 - celých 21 let po poslední písňové "řadovce". Má název "Předseda". Jedenáct ryze elektronických skladeb s osobními texty reflektuje, jako obvykle, deníkovým způsobem, aktuální úvahy dnes již stárnoucího muže. Co víc si přát?
V roce 2023 se Králíček vrací do Hranic, aby zde spolu s Květy zahrál koncert, který se stane i jejich zatím posledním společným. Je nahrán a záznam vychází o rok později pod názvem "Přirozený respekt mezi pódiem a kotlem".
Celé album THE BEST OF KRÁLÍČEK KE STAŽENÍ.
ALBUM EMOTÝL KE STAŽENÍ
Diskografie:
KRÁLÍČEK (1994)
Říše hlupého
1. Příchod Králíčka
2. Seznámení s jeho tvorbou
3. Stařena - dub -stvol
4. Na vojně
5. Mladé
6. Králíček k vám mluví lidskou řečí
7. Budu tam čekat každé léto
Říše moudrého
8. Hadry nad sebou - lidi nad sebou
9. Králíček
10. Desetkrát odpověz
11. Podzim
12. Králíček se vrací domů
Celkový čas 40 min
--------------------------------
TOTALITA (1995)
1.Nekonečně vznešený muž
2. Člověk - stroj
3. Stupal na břehu
4. Uršula
5. Záchodem prochází zpěv
6. Chapline!
7. Politické anekdoty
8. Totalita
9. Samovar
10. Hnátový dům
11. Chasník a král
(CD obsahuje navíc hudbu k výstavě Fantomas,
remix skladby zpěváka Grošáka Cviboch
+ skladbu Tisíc nesplnitelných přání)
Celkový čas 90 min
--------------------------------
ABSURDITƒT - Das deutsche Album (1995)
1. R‰uber
2. Schwarze Katze
3. Dicke Familie
4. Fernsehen
5. Ich sende dir mein Ende
6. Winter
7. Affe mit der Waffe
8. Paula
9. A wie a
10. Sportler
(host: Jan Provazník - trubka v písni Paula, Bob Honzík
- elektrické bicí a klávesy v písních Paula a Sportler
Celkový čas 40 min
--------------------------------
INTELIGENT (1995)
1. Byl jednou jeden Králíček
Intergrošák:
2. Start
3. Težce dýchá na Taxisu
4. Promenáda kolem stadionu
5. Píseň z rádia během slavnosti
6. Noc a smích divokých koní
7. Nemocen
8. Léčba a doktor
9. Znovu běží
10. K/n je starý: Smutek
Štěstí
11. Koňské nebe
Rarity:
12. Daniel
13. Starý kavalír
14. Kulatina
15. Vietnamská válka
16. Klub rockový
17. Králíček se zbláznil
18. Jaro
19. Muzak pro nás
(instrumentální album, obsahuje hudbu
k taneční show Intergrošák
+ některé raritní Králíčkovy nahrávky)
Celkový čas 60 min.
--------------------------------
VESELÁ KOPA (1996)
1. Veselá kopa
2. Leoš jde lesem
3. Chodím prdět k sýrům
4. Moje žena Šárka
5. 1977
6. Pohodlná
7. Další příhody tlustého muže
8. Jedu na mošt
9. Pohřešovaný sportovec a zoufalá reakce jeho rodičů
10. Hejno prasklejch ryb (live 1990)
(host: Vokální duo Fontana - text
+ zpěv v písni Jedu na mošt)
Celkový čas 40 min
--------------------------------
LÁSKA (1997)
1. Konec totality
2. Mensa
3. Půlnoc versus poledne
4. Nesmím být sám
5. Upír jde dál
6. Nazdar jídlo! Ahoj pití!
7. Za trochu krve
8. Na komíně
9. Dobrodružství II
10. Lžičky
11. A skaut
12. Rohy
Čas 45 min.
CD Bonusy:
13. Návraty
14. Epidemie
15. Pocestný
16. March of The Voňan
17. Na motivy paní Doktor
18. Lesník
19. Aristokrat
(host: Koulivý - zpěv v písni
Nesmím být sám
Havel - recitativ v písni
Půlnoc versus poledne
Nebeský a Nezhyba - vokály
v písni Lžičky)
Celkový čas CD: 72 min.
--------------------------------
NOVÉ ZPRÁVY (1998)
1. Lásko, neber
2. Slečno, ahoj!
3. Výlet
4. Bubla
5. Mikuláš
6. Olomouc
7. Základy šermu fleretem
8. Muž, který by nešel
9. Rtuť
10. Metalový srdce tvojí mámy
11. Srdce
12. Sen
13. Tak čo?
14. Nechte mě být
15. až nebudou
Celkový čas 72 min
--------------------------------
THE BEST OF KRÁLÍČEK (1998)
1. Lásko, neber!
2. Veselá kopa
3. Leoš jde lesem
4. 1977
5. Pohodlná
6. Nazdar jídlo! Ahoj pití!
7. Ich sende dir mein Ende
8. Rtuť
9. Záchodem prochází zpěv
10. Totalita
11. Chapline!
12. Dobrodružství II
13. Lžičky
14. Affe mit der Waffe
15. až nebudou
16. Sportler
17. Rohy
Celkový čas 71 min.
--------------------------------
VŠECHNY UPŘÍMNÝ SLOVA (1998)
1. To by stálo za pokus
2. Nevím jako všechno na světě je jednoduché
3. Kde je ten proud?
4. Mezihra
5. Megaloman
6. Tady jsou a budou
7. Disco
Celkový čas 45 min
--------------------------------
KRALICEK PLAYS THE SCALDERS (2000)
1. Koberec
2. Co to bude za píseň?
3. Mužík
4. Zelený
5. Podvečer/Svíčky
6. Sklo
7. Já znám, vím co říkám
8. Pažout
9. Lev
10. Modrý svetr
11. Vojáci
Celkový čas cca 60 min.
--------------------------------
MACHO (2001)
1. Můj text
2. Ruka
3. Roura
4. Svítá
5. Jsem ve stavu "Hup!"
6. Macho
7. Zažíhání
8. Závazek a důvod
9. Já mám slova
10. Jedu
11. Rozhodnutí a zdůvodnění
12. Únor
13. Věnování
14. Korespondence
15. Ve zkratce
16. Pravidla
Celkový čas 45 min
--------------------------------
Písně z filmu NÁROD SOBĚ:
Nazdar jídlo! Ahoj pití!
Lžičky
Lásko, neber!
(všechny v nových verzích ze srpna 2001)
--------------------------------
EMOTÝL (2002)
1. Konec 5:58
2. Samo - spoušť 4:12
3. Vejce 7:48
4. Dovnitř oknem zvuků 4:19
5. Lament přítele v kavárně 3:31
6. Egypt 5:40
7. Páči sa mi M. é. 4:21
8. M. N. M. CH. 7:56
9. Hromada 4:26
10. Znamení 2:20
11. "Mezi námiš" 6:01
12. Portrét 2:20
13. Kdo 6:53
Celkový čas 65:45 min.
--------------------------------
INTELIGENT II (2002)
1. Eeeee
2. Znělka Unarfilmu
3. Čunín (Králíček cover)
4. Tehdy
5. Život je u vás
6. Říkej mi Klaus (Králíček mix)
7. Noční (Králíček instrumental)
8. Styl
9. Občan občas
10. Kde je ten proud
11. Kakaduo & Dr. Kombajn Zábavy megamix
12. Vesmír
13. Divohouse
14. Quaka
15. Erlangen
16. Leftuc
17. Kytzasek
18. Egon Bondy
Celkový čas 77:51 min.
--------------------------------
MŮJ PRST NENÍ ZOOMOV› (2002)
1. Můj prst není zoomový 32:42
Celkový čas 32:42 min.
--------------------------------
KRÁLÍČEK AND MUSICGROUP PEEL SESSION
1. Speak
2. Is there anybody?
--------------------------------
MISTŘI (2004)
1.Hymna
2.Dver
3.Ambi
4.Ziegeho pisen
5.Amoro
6.Budoucnost
7.Khamoro
8.Keiko
9.Stav
10.Rybník
11.Rádio
12.Nemohu přemýšlet, když mě rušíš
13.Hvězdy
14.Pavelcova zdravice
15.Mistři
Celkový čas: 56 min.
--------------------------------
THREE MANTRAS (2005)
1. Eastern mantra 20:58
2. Western mantra 28:20
Celkový čas 49:19 min.
--------------------------------
DRAIN TRAIN (2005)
1.Loko-motiv
2.Bimba trance
3.Zjeveni fletna
4.Bimba horror
5.Zjeveni minisklo
6.Jeste ziju eastern
7.Zjeveni motorak
8.Epitaf
Celkový čas: 74 min.
--------------------------------
ČEHO SE BÁT? (2006)
(singl)
--------------------------------
PŘEDSEDA (2023)
1. Sytič 5:37
2. Krasavec 3:43
3. Džin 4:20
4. Lustr 5:14
5. Světlík 4:06
6. Předkové 4:12
7. Území 5:01
8. Potopa 7:30
9. Lahvička 3:02
10. Pentagon 8:27
11. …a byli tři 4:22
--------------------------------
VIDEOKLIPY:
Seznámení s jeho tvorbou
Nekonečně vznešený muž
Totalita
Králíček se vrací domů
Fernsehen
Chodím prdět k sýrům
Affe mit der Waffe
Záchodem prochází zpěv
Paula
Cviboch - remix
(součást filmu Žbubíbup Z. Grošáka)
Nazdar jídlo! Ahoj pití!
Lásko, neber!
--------------------------------
CD/MC získáte na adrese:
muzikant.krlek@post.cz
|
POSLECHNĚTE SI KRÁLÍČKA: SPOTIFY
Celé album THE BEST OF KRÁLÍČEK Bandcamp
ALBUM EMOTÝL KE STAŽENÍ
Některé Králíčkovy písně:
ÚNOR
Ohledávám vaše pozůstatky
Po bezohledném lednu
Ohlodávám svoje nedostatky
A odhodlaně blednu
Všechny zmatky beru zpátky
Zkouším pustit ke dnu
Všechny zkratky redukuji
Na jedinou jednu
Redukuji
Reděkuji
Redekuji
Se
ZÁCHODEM PROCHÁZÍ ZPĚV
Ach! Tělo vykřikne
Záchodem prochází zpěv
Po patrech duní rádiové vlny
Příboj omývá mozky z bavlny
Hlavy plné vaty záchodem prochází zpěv
Panelák marodí bezmocí hlavy krát sto
Město puchýř trhavina
Zneškodněte nálož mohla by být nebezpečná
Mohla by být jedinečná
RUKA
Ruka je květina
Člověk je rukám květináč
Dobro je květina
Člověk je dobru květináč
Milovat se znamená snít
Koulovat se znamená sníh
Z těla ven zcela ven!
Je jak cent
Docent
Z cely těla výstřel z děla
Ducha sem!
Duch, ach, jsem!
Důkaz Důraz Akcent Advent!
Dokument
Doceněn
Dokud jdu dů raz dva tři
O mě se opři
Dokud jdu dů raz dva tři
O mě se otři
Kmotře Petře
Kdo se vzepře
Tomu to patří
Život skvost
Život squash
Život koš?
Život kost?
Jakost!
Dvojakost!
Radost!
Zmrtvýchvstání!
Budík!
Dík!
"MEZI NÁMI..."
"Mezi námi...
Co se to stalo mezi námi?
Jsme známí a významní
Víme kde táhnout nití
Jsme mezinárodní
Jsme však znamenití?"
"Jedním tahem
Pokus se nakreslit vztah
Jedním tahem
Jedním vztahem
Pokus se nakreslit vztah
Jedním vztahem
Tvoříme milence
Chápeme tendence
Tvoříme tandem
Ale kam jdem?"
"Jestli je to hluboké
Nebo jen v hloubi propadlé
Jestli to povedené
už není povadlé
Jestli mám tě rád
Takovou jaká jsi
Nebo tě v přestávkách
Dotvářím do krásy"
Jestli tě nenutím
Jestli tě nenudím
Jestli tím tíhnutím
Tíhu ti nepůsobím"
"Jestli jsem působec
Některých z těchhletěch zel
Ne že mě nemrzí
a ne že bych to nevěděl
Nic mě k tomu nenutí
Však občas není vyhnutí
Jako by tohle blbnutí
Bylo snad
Výjimkou z pravidla
A tudíž důkazem
že jsem s tebou rád"
"Opravdu rád..."
SPORTLER
Ein reicher Mann ein Supermann
Jeden Tag das Selbe macht er gern
Ein Muskelmann ein Erfolgmann
Ein Korper an den Freude ist zu schau'n
Ein Klaun
Ein grosser Mensch ein langer Mensch
Jeden Tag grosser und langer
Ein Wahrer Mensch ein Obermensch
In dem Ring ein Todesliedersanger
Anhanger
Siehst du was ich habe in der Hand?
Kannst du laufen durch den kalten Strand?
Der Wind ist stark das Mehr ist tief
Budeš mě mít ráda jako dřív?
VESELÁ KOPA
Veselá kopa nápady na záda
Nápady pod hlavu sen lozí nocí
Přeštědrý nos v pláči je mecenáš
V práci ho podceníš stát hrozí mocí
Hloupý jak ty prostorem utíkám
Tělocvik hnětu do tuhlých uší
Samože vím že senzor neví kam
Uložím tělo a namrzlou duši
Hloupý jak soudruzi snažím se tajně
Vytřískat ze světa omamné věci
Svědění očí a svědomí hlavně
Nedává pokoj je přemýšlecí
Šuplera v představách odhodí ženy
Které se chovaly méně než ona
Zajatec - bohatec propadá chtění
Odchází na slávu pokud se koná
LEOŠ JDE LESEM
Leoš jde lesem a on sbírá houby
A on střídá holky a Leoš střídá holky
Vesele světem a na ty klouby
Si vymyslel strojky strojky na spojky
Baterky v hlavě mu slibují výdrž
Do sta let výdrž na světě být
Vznešený pohyb Leoše pohyb
Mu zaručí slávu hraje bigbeat
Se neumí přetvařovat on není neřád
Si neumí představit jak se zabít
POHODLNÁ
Pohodlí ve znamení dohody o shodnutí
Mezi námi na léta dopředu
Visí svou oprátkou nad krkem staženým
Jedině strachem z prozrazení
Maličkého svinstva mezi námi
Nezbylo v něm zla
Jen lítosti nad sebou a nad tím jak ohromně
Zní rozsudek v mozku chvíle nenávisti
Mezi námi
A jak báječně se dá zpívat
Se zavřenýma očima před vlastní slepostí
A krutou chybou jak jednotně lze zraňovat
Kolem sebe jazykem medem a víc
Našim upírem jsou věci spojené
Věci s životem tak těsně až pláčem
A tak daleko že neslyšet
Není z výmluvy ale pravé
A poznávám ve všech tvářích
Stějně tvarovaná obočí z nichž jedno hledám
A za ním se ženu životem
Má tisíc možností a milion dalších
Je jedno víc obsahem v každém z nich
Chviličkou náhody a rozhodně vzplanutí
Které jen rozumem které jen zpečetím
A upírem zůstane spojením s životem
Tak těsně až pláčem a tak daleko
že neslyšet není z výmluvy ale pravé
UPÍR
Upír jde dál
A nevím jestli se podaří neříkat neštěstí
když se jen nekoná to co chci já
Tuším že vyslyšíš mou prosbu legrační
Jen hlavně nezačni být samotná
Upír je vše co sílu polyká
Co bere chuť a kazí nás
Kdo se mu poddá kleje naříká
Ten pod sebou si láme vaz
A nejvíc ze všeho mám strach že všechno skončí tam
Kde naposledy jsem nechal sebe sám
A nevím jestli chci ty věci ostatní
Člověk je podstatný však neurčující
Upír mě za den žere tolikrát
že ne vždy se mu postavím
Upír má nárok někdy nevyhrát
I tak se hodně proslaví
Teď už víš jak se těžko soustředím
Abych žil nepoznamenán
Hloupým a malicherným prostředím
Víš proč jsem nejraději sám
NAZDAR JÍDLO! AHOJ PITÍ!
Život nemusí být nutně nuda - pláž
Jde jen o to co s ním uděláš
Nazdar jídlo ahoj pití
Slunko vyšlo a hrozně svítí
Zpěváci radostí křičí
Hudba vyšla na nosičích
Buďte nazí
Všechno vám vychází
A nad obzorem leze mrcha
Noční měsíc a hvězdná sprcha
Nech se zalít jako kytka
Jako psíci čurající na vodítkách
Jako lidi venku v noci
Jako cvoci jako cvoci
Buďte šťastní
Budete krásní
Heslem vlády nad svým žitím
Jsou dvě slova myslím cítím
když myslím počty a cítím nosem
Znamená že nevím kdo jsem
Však myslím hlavou a cítím srdcem
Neříkám "Běž!"ale "Pojď sem!"
Zařvi zpěvem
že jedem!
DOBRODRUŽSTVÍ II
A vím že zase miluji a kdo mě zítra vzbudí
Nestává se často že by člověk naletěl
A co když aspoň sobě a nebo jen těm druhým
Co když ztráví vkleče více nocí než by chtěl
Je tady příznak lásky kdo by ho tu hledal
Mám pocit že mi někdo nohy podrazil
Ten život neztrácí čas jenom slibuje dál
Nad sebou mám paměť a tu rád bych zahodil
Setkává se kousek duše tvé s tím kouskem sebe
Ve kterém mi tančíš dávno krásnější než jsi
Plápoláš mi záříš jako oheň praskáš dřevem
Jakou mám chuť najednou tě strhnout za vlasy
Medem voní pomsta na nevinném kousku světa
Jsem blázen jestli si tu šanci nechám vzít
Rozpaky pokládám pak ruce a pak létám
Fackuju obraz sebe jak se v tobě zhlíd
Je třetí povinnost a s ní to všechno končí
První a druhá byly podmíněné něhou
Přichází rozum slovo snímá pásku z očí
A tři začínají zápasit mezi sebou
Styděl jsem se za svůj další krok a už je daný
Neznamená to však že v těch stopách musím jít
Naopak našel jsem to první na své dlani
Zdá se že konečně mám v hlavě co chci mít
Ale netrvá dlouho zás v noci tajně klečím
Před tváří zrcadla co vrhá na mě stín
Jen tak se rozmáchnout a hodit po něm něčím
Vím že se projednou zas s kdečím spokojím
Stává se setkání kdy rozzáří se stěny
A je i takové po kterém mrazí dech
Častěj se schovávám a dělám že jsem němý
než bych měl něco nové vláčet na zádech
Slíbím že probudím v sobě sebe
Cítím že s tebou na to mám
Bojím se že dotyk duší zebe
Vidím že už rozkvétám
LŽIČKY
Lžičky jsou-li malé lži
Nepravdičky v talíři
Mohou se skládat
V příbor beznaděje
Jím do pusy se netrefíš
Jen teoreticky to víš
Tak chytračíš jen
Protože to nesnadné je
Na druhé straně
Přesný zásah do černé
A ústní zápach důvěrně
Ti hlavu na klín položí
A oddychuješ spokojen
že můžeš zas otevřít všem
A nejenom těm
Kteří si to zaslouží
Ahoj!
Nepravda odjíždí
Leze na mě čerstvý vzduch
A aspirin na nemoc malých lží
Připomenul film
Chán Asparuch
ROHY
A nestačím se divit a už se divit znovu
A neudivit vše jen udržet si pozornost
A svět je vždycky rychlejší a nevydrží čekat
My nemáme co ztratit když nic nemáme
A lidi jsou i hloupí jen se rozhlédnout
Na čem to všechno stojí a drží
A často lezem dolů s pocitem stoupajících
A jídla bude dost i pro mé děti
A možná že ty jejich už upečou se na slunci
A nebo umřou jen tak normálně
A každopádně vidím že se fakt nic nedozvím
Jak najít jistotu pro sebe a pro nás
Ta věc mě sežere když nebudu hodný
Na hlavě vyrostou mi rohy
A lidi jsou i hloupí
Ale to už jsem říkal
Na na na na ...
LÁSKO, NEBER
Lásko neber vážně tyhle první slzy
Snad je na ně zatím brzy
To jen oblaka a moře ty se neomrzí
I ty se můžeš změnit v cizí
Lásko někdy říkej věci jenom k potěšení
A neplakej že tak to není
To jen hvězdy ptáci vzduch a slunce nezevšední
Je tak těžké stát se jedním!
Podívej jak nebe září nad mou hlavou
Podívej jak mraky plavou
Nesmíš k sobě nikdy pustit mysl zdravou
Jestli chceš zůstat tou pravou
Od začátku na nás stromy povívají
A nikdo nikdy nezatají
že cíl té cesty ten se nikdy nedá najít
Musí se jen hledat a jít
RTUŤ
Pomalu k nám kráčí svět
Nemusíš mu vyhovět
Nám smutek oči nezakryl
Neměj můj smutek za vážný
Takhle jen probíhají dny
Často a chvíli samotný
Jestli se cítíš samotná
Anebo jsi už ochotná
Cítit to že jsme oba dva
Nemusím být usmívající se
Tváří nervózní
Může dojít k mlčení
Tak procestuješ ve své hlavě
Život lidí lidi samé
Máš nové zprávy příjemné
A otáčí tě vzduchem
Letíš myslí chytáš listí
Nic tajemné není tak vzájemné
A jednou sedíš v oblíbeném
místě města státu světa
Věříš že tam jak slunce zapadneš
Tak tvař se jen na kolik stačíš
Nemusíš provádět tu lež:
"Běda ti jestli vedle mě zestárneš!"
Dělej už jen na úplno
Miluj mě jak je to možné
Jsi extrémní bytost a tak buď!
Zkusíme to doopravdy
Zkusíme se neopustit
Dáme život dobrým slovům
Zkusíme být přesní jako rtuť
AŽ NEBUDOU
až nebudou těch deset spřízněných
Možná bude jejich skrytý mejdan
Proměněný v tradici
až nebudou krásy v jejich obličejích
Možná bude jejich sláva
už přeměněná na um
až nebudeš mnou milovaný
Možná budeš někým dalším
už proměněný v minulost
až nebudu tebou opuštěná
Asi budu jiná žena
až zhasnou v jejich hlavách naděje
Možná se jim za krátký čas
Aspoň kousky vrátí
až porazí je spokojený vztek
Možná ještě vydají se na útěk
až nebudeš žít k uzoufání
Možná někdo si tě najde
Protančíte noc
až nebudu moct jednou být
Snad se někdo najde
až nebudu tebou opuštěná
Asi budu
Další stránky:
- TEXTY
- slova ke všem Králíčkovým albům
- Kakaduo
- undergroundové těleso P. Marka a J. Nebeského
- Dekadentní
divadlo Beruška
- improvizační skupina
- Unarfilm
- filmová společnost
- Unarclub
- základní stránka
- OBCHOD
- zde můžete získat všechna alba Muzikanta Králíčka a také cokoli z
produkce Unarclubu
|